Måndag

Imåndags fick jag uppleva något väldigt roligt! Fick vara med att jobba på kvinnogalan 2011. Förra året jag jobbade på kvinnogalan hade jag hand om Amanda Bergman, som även kallar sig för "Hajen" på youtube.
Nu i år fick jag ha hand om Sara Varga som är aktuell nu i helgen till Melodifestevalen 2011 med låten - Srpring för livet.

Hjälpte henne till hennes genrep, fixade så hon var på platts där hon skulle vara och årdnade med hennes bild också fixade jag så hennes maneger kunde titta på framträdande.
Älskar hennes text! den träffade mig som en blixt i bröstet när jag hörde den första gången. Frågade henne hur man skriver en text som denna. skriver man texten eller gör man soundet först? jag trodde texten kom först, men just till denna låt var det tydligen soundet som kom först. Kanske onödigt vetande, men jag har alltid tyckt om att lyssna på musik och texter. Var faktiskt så jag började förstå engelska.

Sjunga släpper verkligen lös en. Jag är väll ganska konstnärligt laggd, efter som jag tycker om att göra mycket estetiska saker som får mig att må bra. Sara frågade om jag kunde sjunga, för hon tyckte jag såg ut som en artist eller skådespelare. Mitt svar var på den, nej sjunger inte mer än i dushen. hehe men de hade varit fantastiskt kul att kunna sjunga och stå på scenen framför massa människor som lyssnar på ens stämma.



Genrepet i Sthlms waterfront building



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0