På ena sidan av Frankrike

I juli åkte jag och några kompisar till Frankrike och besökte Bonifacio, Ajaccio och Calvi. Dessa ställen ligger på en ö utanför Cannes.
Vi flög ned till Calvi där våran båt låg och väntade på oss, som skulle ta oss runt till alla dessa ställen.
Vi låg på ankare första natten utanför ett jätte vacker naturreservat. Jag och Freddan tog en runda upp till topen på ett av bergen. vi var helt slut efter vi kommigt upp. Men det kändes skönt att få röra på sig.
Efter det solade vi och badade hela dan, och nu kände jag att nu har man verkligen semester.
Besättningen på båten var fantastisk! dom lagade utsökt mat och drinkarna kunde man ju inte sluta dricka av.
En dag så provade vi en 5 stjärning resturang, men maten på båten var faktiskt mycket bättre.
Efter det åkte vi Ajaccio som är en rätt stor hamn. Den var ganska turistig, men hade även sinna små smultronställen med.
Bästa hamnen vi var på var endå Bonifacio. Där fanns allt! man kunde promminera i den vacka staden. Åka fyrjuling uppe i bergen, festa till morgonen dagen efter, eller bara ligga på båten och slappa bland dom andra Yatcherna som stod i hamnen.
Orkar inte skriva mer, har sagt till mig själv att jag ska sluta.
fick bara ett litet infall o har haft en tråkig regnig dag, så jag ville påminna mig själv lite hur underbar denna sommar faktiskt varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0