Godmorgon världen

Vaknade upp imorse pigg och utvilad. Ville överaska Richard med frulle på sãngen. Gick ned till ICA och köpte bacon egg osv. Tänkte ge mig på att göra egg benedict. Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde det skulle vara. Kokade upp vattnet i en kastrull. Sedan stoppade jag i ett egg i taget och hällde i lite salt. Lät varge egg få binda ihop sig innan jag stoppade i ett nytt. Steckte upp baconen och gjorde en sallad. När allt var klart var det bara att rosta mackorna och lägga på baconen, eggen och sedan salladen. Fuskade lite och köpte en färdig gjord hollandaise sås som jag värmde på i micron. Här har ni lite bilder.




Kommentarer
Postat av: Gustav Marklund

Inte dålig frukost ;)

2010-10-17 @ 21:25:48
URL: http://gustavmarklund.blogg.se/
Postat av: Henrik

Ser riktigt gott ut! ;D

2010-10-18 @ 19:58:10
URL: http://nybergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0