Min andra stad heter Göteborg

Förut tillbringade jag ganska mycket tid i Göteborg. Saknar denna mysiga stad. Ett tag när allt kändes ganska tungt, var jag sugen på att flytta ned. Har gjort en flytt tidigare, då till Motala. Var en väldigt liten stad, åkte dit för att plugga på Platenskolan med inriktning på Triathlon. Är inget jag precis saknar, var en för liten stad för mig och stängt på söndagarna.

Göteborg är lagom litet, men med stort urval av butiker och några få uteställen. Staden lever så klart mest på sommaren, liksom alla andra städer. I längden skulle jag trötta på det, fast det skadar ju inte att göra en liten avstickare ned dit.

Människorna är mycket lättare att prata med, om dom inte fattar att du är från 08… men det brukar släppa efter ett tag. I Stockholm är det lite svårare att få en närmare kontakt med en 08 om den inte är inflyttade från en annan stad. I Götet är det mer naturligt att prata med folk, sen har dem ju deras underbara dialekt.

I somras
var jag nere och hälsade på minna kompisar. Vi var på Liseberg och festade som tokar hehe. Men det finaste av allt var endå när jag kom ned så kom Marcus och hämta mig med bilen. När vi kom hem satt alla minna vänner på rad i vardagsrummet och hade gjort tacos till mig.



Gänget


Jag och Marcus


Pernilla & Jag



Alexis, Simon, Marcus




Kommentarer
Postat av: Liiiiiiiina och Emiiiiilia

Aoouuch vad ni bränns, snyggingar... HAHAHHA neeeej men snyggga

2010-03-26 @ 22:32:13
URL: http://sahlveus.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0