En dag på Huddinge sjukhus


Sjukhusen är sig lika. Dom luktar lika dant, ser lika dana ut. Huddinge sjukhus är dock enormt stort med salar efter salar och avdelningar. Var länge sedan jag var på ett sjukhus, kände lika snabbt hur fort jag ville där ifrån. Man får vara glad så länge man är frisk och mår bra. En sak jag tänkte på var att all sjukpersonal bar foppatofflor, snacka om vinst han måste ha gjort på dem.

Det jag verkligen vill dissa med besöket var hur jäkla dyrt det var att handla lite käk på Huddinges sjukhus. Så hemskt att dom tjänar pengar på sjukas och sjukas anhöriga. Blev så arg att jag nästan ville skriva en protest lapp och sätta upp utanför cafeterian. När jag stod i kassan var det inte bara jag som påpekade priserna. Okej om man är inne i stan och ska käka en lite dyrare lunch, men nu är man fan i förorten på ett sjukhus dessutom…

Har jag besökt morfar på sjukhuset. Tog ett tag innan jag dels fick tid och dels att jag kände att jag ville. Nu har han varit sjuk ett tag, men när jag såg honom ligga i sjuksängen tändes endå ett litet hopp. Det jobbiga nu blir då om det inte skulle vända… Ska ialf försöka besöka honom oftare, såg hur glad han blev.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Va så dyrt i sverige?

I finska sjukhus kostar huskostmat ca 20-30kronor

2010-01-14 @ 10:44:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Patrik

de tar alltid hetspriser på såna där kommunala ställen! :(



(shit! den upprepas!)

2010-01-14 @ 14:10:42
URL: http://jagputte.blogg.se/
Postat av: millan

sjukhus luktar så illa :O

2010-01-14 @ 21:18:47
URL: http://knasmillan.blogg.se/
Postat av: Maria-Alexandra

ush jag far svindel bara jag kliver in pa Huddinge Sjukhus, ingen vidare upplyftande miljo. Men vilket sjukhus ar det...?



Det du sager om priserna pa kafeet ar ju galet! Utnytja att de sjuka inte kan/far(?) rora sig till nagot annat narliggande fik och helt enkelt maste betala oavsett vilka priser de satter. Nej, helt fel!

2010-01-15 @ 11:43:56
URL: http://marliina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0