Saknar Göteborg

Vad är det som får mig att känna så starkt för gbg? Dialekter år ju något av d mysigaste som finns. Speciellt ricktig götteborska. Sa det till en tjej som kom in till Thomas Sabo butiken, hon blev så himmla glad, att hon tyckte jag hade gjort hennes dag. Men sen är människorna så mycket gladare i gbg. Är det för att de ligger på västkusten och i o med de har mer sol en i Sthlm? När jag försöker m min gbg dialekt låter de bara på klistrat. Gbgare är något man föds till... men jag brukar klämma in ett gött i stället för bra, de låter mycket roligare. Hehe. Saknar dig Pernilla och alla ni andra, ni vet vilka ni e där nere vid Sveriges baksida haha PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0