Med mera köp.

Igår behövde jag köpa ny linsvättska. När jag kom till optiken på söder vid tjärhovsplan fick jag veta att de fanns tre olika sortes linsvättska med olika styrkor på rengöringen osv. Gick på gammal vana o köpte samma jag hade tidigare. En stor flaska och en lite mindre jag kunde ha på resor. Men i efterhand hade de varit bättre med 2små, för vättskorna räker bara ett halvår från att man köpt dem. Kan uppleva att linserna torkar ut och fastnar på ögonen frammåt kvällskvisten. Butiksbiträdet rekomenderade mig ett medel hon själv använde och tyckte var bra, som man tog på linsen innan man satte in dem i ögat. När jag stod vid kassan och skulle betala såg jag att dem sålde ut vissa glasögon. Har kollat på ett par Marc jacobs sen i början på förra sommaren. Bågarna jag tittade på hade bara 30% rabatt, men jag var fräck och frågade om jag inte kunde få 50% som dem andra så köper jag dem idag. Hon gick till sin butikchef och frågade och jag fick ett ja till svar. Blev väldigt glad då! Dock blev de endå dyrt men jag slapp betala 3690kr som dem hade kostat innan. Nu är sommarens brillor fixade. Dock kommer jag redan få användning utav dem redan i April då jag och Richard drar till Egypten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0