Armani på Biblioteksgatan lägger ned



Giorgio Armani är Italiens svar på amerikanska Ralph Lauren. Med en bakgrund hos den italienska legenden Nino Cerruti startade han sitt eget märke 1974. Idag är det nästan omöjligt att hålla reda på alla hans linjer och pratar du Armani kan du mena allt från Exchange till Armani Casa.

Väldigt sällan jag handlat något i denna butik, var nog mer när jag var mindre. Dock tycker jag det är tråkigt att denna butik lägger ned. Känns som statusen på Biblioteksgatan börjar försvinna. Snart kommer märket COS in på svenska marknaden, och deras butik är tänkt att den ska ligga på Biblioteksgatan. 

kommer då Sand och Filipa K också att lägga ned i sin tur? Nu kunde man se ganska tydligt att det inte gått så bra sista året för Armani butiken. Det är sällan jag sett folk där inne när jag gått till och från jobbet. tycker det är ganska tråkigt faktiskt. Nu finns det en avdelning på NK så märket kommer ju inte dö ut helt här hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0