Vänskap

Önskar ni också att ni hade mer tid för era vänner? Vad ska man göra för att behålla en vänskap? Måste man alltid vara den som ska vara drivande för att man ska mötas upp? Försvinner ens vänner när man träffar någon, eller är det för att man vill lägga ner mer tid på sin kärlek och därför i sin tur har man mindre tid för sinna vänner.
Via Facebook lyckas man hålla kontackten med dom, men en fika på stan eller bara chilla som förr är mycket svårare att styra upp.
Vänner flyttar ifrån till andra delar av världen eller plattser inom Sveriges gränser. Har simmningen varit en bidragande orsak till att man inte har kunat fördjupat sig med sinna vänner? Det som känns skönt ailf ãr att jag vet vilka som är minna närmaste, måste bara ge dem lite mer tid att kuna ses på. Blir glad när dem ringer och frågar hur det är, för det visar att dom tänker på en. Det är också roligt när man tar upp en gammal vänskap. Text från grundskolan eller gymnasiet.
Hur ofta har man inte sagt att vi två ska hålla ihop hela livet? Sen kommer den dagen som man då länktat sä mycket till (skolavslutningen) men straxt därefter fõrsvinner dem man umgicks då med. På arbetsplattsen finner man nya vänner, det blir som en liten härlig familj. När du slutar håller man kontackten ett tag efteråt. Men senare blir det mindre och mindre att man träffar varandra. Vi finner ju helatiden nya vänner och nya intressen. Tänkte nu att jag skulle börja ta upp kontackten med alla dem som försvunnit påvägen och som gav en något. Att kunna byta tankar ideer kännslor med.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag har inte alls kontakt med de personer som jag trodde att jag skulle ha kontakt med efter att jag slutade grundskolan för några år sen... Det är nog dags att ta upp kontakten igen!

2011-02-02 @ 00:58:12
URL: http://kronfjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0