Daniel of Sweden

Mitt egendesignade soffbord. Fick lite inspiration ifrån Johan Hällströms soffbord och andra designers. Man får ta och plocka idéer från olika håll och sätta ihop till något nytt. Men för att kunna designa måste man dels kunna matreal och konstruktioner. Arkitekt kan rita men inte göra själva slutproduktionen, där kommer mitt jobb som möbelsnickare in.


 

Jag hade en ide hur soffbordet skulle se ut,
och en ritning på hur jag skulle gå till väga. Måtten ändrades lite och mitt mönster till soffbordets bordsskiva kom fram med tiden.

Ritade upp mönstret på ett papper. Sedan tog jag och tillverkade bordskivan i rätt mått. sedan ritade jag upp mönstret på bordskivan med exat rätt mått mellan det olika sträcken, för att få en bild hur det skulle bli.


Tillverkade alla delarna och nu började man se hur det hela skulle se ut i verkligheten.


För att sätta ihop bordet så kexade jag det, och limmade ihop det med hjälp av knäcktar. Kex är typ samma sak som en plugg, men med ett kex kan man förflytta lite i sidleds, medan en plugg sitter fast precis där man borrar hålet.


Soffbordet har en bra förvaring under bordet. Där kan man ha saker du inte vill ha i blickfonget när du kommer in i rummet. text modetidningar.


 
Soffbordet har ett fack uppe i bordskivan, där man kan förvara text tv dosan och annat tråkigt som man inte vill att det ska ligga framme.



Kommentarer
Postat av: Alexandra Blom

Wow fan vad fint.

Du är så jävla duktig Danne..

forsätt så

2010-03-15 @ 17:49:10
Postat av: C A Y D E N

Sv: Okej härligt! Nä inget idag har jag bara vart med vännerna. Vad händer i veckan då? :)

2010-03-15 @ 21:31:39
URL: http://caydens.blogg.se/
Postat av: ARMIN

Haha, precis! Detta bord var väldigt elegant också! :D



Ja, man tackar! :D

2010-03-15 @ 23:07:13
URL: http://youandmeandeveryoneweknow.blogg.se/
Postat av: Kevin

Sjuukt coolt bord, men jag gillade den mest som olackad.. Alltså, utan glanset! :) Men den var ju skitsnygg också, krambanan :)

2010-03-20 @ 19:25:00
URL: http://kevinf.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0