Dagens kluring

Besökte mormor idag för att ta en fika hemma hos henne. När jag satt där och pimpla i mig andra koppen kaffet, började jag tänka på knutpunkten för pendeltågen i Älvsjö…

Igår när jag skulle hem till Richard så var det en olycka på sträckan Älvsjö- Sthlms södra.
SL väljer att spärra av hela pendeltåglinjen där emellan. Inga tång kan passera där trotts att dom har 5 spår i denna knutpunkt.

Valde då att ta saken i fråga och ringde därför upp SL kundtjänst för att se om dom kunde svara på min dumma fråga.
Varför väljer ni att spärra av hela den sträckan istället för att bara låta stänga det spår där olyckan skedde?

Fick till svar att räddningstjänsten måste kunna jobba där utan att något tåg skulle komma farandes förbi. Men det är ju en ganska stor platts så det argumentet håller inte. Men jag godtog det endå som svar.

Frågade också om det kunde ha med att göra att man inte vill visa denna olycka för andra människor,  då sa han
-ja precis det är den största anledningen till att vi spärrar av hela den sträckan.

Vill ni se en överkörd människa? Undrar hur man mår efter det. Självklart måste look föraren må jätte dåligt, men en förbipasserande nyfiken resenär då? Varför ska man skydda människor för att se värkligheten?

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

så rätt de sista med verkligheten!

2010-02-02 @ 22:40:58
URL: http://tomiii.blogg.se/
Postat av: Stina

håller helt med!

allt bra med dig? :)

2010-02-03 @ 17:17:39
URL: http://mybloggilogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0