Besökte morfar idag på julafton.

Jag mamma och min bror åkte till kyrko gården idag. Vi skulle skotta bort snön från morfars grav och tända lite ljus för honom. Var super kallt ute, men var endå mysigt på något sett. Har inte besökt honom sen i sommras. hade inte ens sett stenen som kom på platts i september. Han gick bort i april. Tog väldigt lång tid att beställa stenen efter som det blev semester tider och allt. Fick mms av mamma hur den sett ut när hon besökt graven sen när dem kom upp.

Var fler människor som var där och besökte sinna bortgonga anhöriga. Vad tomt det känns när en närstående går bort sådär. Fällde faktiskt några tårar när dem andra inte såg på... Besökte honom dagen innan han gick bort. Mamma kände på sig att det inte var så långt kvar så hon ringde mig. Missade honom precis innan han han somna in. Andreas hann säga till honom
- kom nu gubbe så går vi ut på balkongen och tar en bira och lite varmkorv. morfar log tillbaka och somnade in.

När jag kom dit så hade han som sagt redan somnat in. gick in själv i hans rum och tog hans kalla och stela hand. kändes som han fortfarande levde på något sett. Gav honom en kram, det kändes stelt och hårt men det kändes endå skönt att få krama om honom. nu på senare tid när jag börjat fatta att han faktiskt har gått bort och allt kan jag önska att jag han dit och säga att jag älskar honom, men jag är säker på att han redan visste det. När han blev dålig så började jag krama om honom. Kramarna blev varmare och varmare för varge gång. visste ju att imorgon kanske det skulle vara för sent. Sista kramen jag fick kännde jag var extra stark. Han visste nog egentligen att det inte var så långt kvar.





Kommentarer
Postat av: Sarah

De vet. Kram

2010-12-29 @ 23:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0